Mugur Frunzetii si proiectul Floria

Mugur Frunzetti este printre cei mai tineri antreprenori de succes din Romania. In urma deciziilor sale inspirate, fiind unul dintre pionirii mediului de afaceri online din Romania, a ajuns unul dintre modelele de urmat pentru toti oamenii de afaceri din tara. Afacerile sale au reprezentat intotdeauna o piatra de temelie in domeniul in care au fost realizate.

Experienta de business si-a cladit-o inca de pe bancile liceului, infiintand o mica fabrica de ambalat popcorn, afacere care a reprezentat o premiera pe piata romaneasca.  Simtind nevoia de a isi definitiva cunostiintele in domeniul de business, a renuntat la aceasta afacere si a trecut oceanul pentru un MBA in domeniul finantelor internationale.

Floria la inceput de drum

Odata intors in tara, a revenit la prima sa dragoste, antreprenoriatul. A deschis mai multe companii, iar cea cu care si-a confirmat ajungerea la maturitate in domeniul afacerilor a reprezentat-o una dintre primale florarii online, Floria.

In acel moment, piata romaneasca a florilor online era de aproximativ 1.4 milioane de euro, reprezentand in jur de 5% din valoarea totala a pietei de flori din Romania. Procentul cumparatorilor era de 70% companii, si 30% persoane fizice, unul dintre principalele obiective ale lui Mugur fiind sa se adreseze majoritar clientilor persoane fizice, atat din tara cat si din strainatate. Acest lucru a fost realizat printr-o politica de promovare online agresiva , aceasta fiind cea mai ieftina si eficienta modalitate pentru un onliner. Comunicarea a fost personalizata pentru fiecare client, folosind Google Mobile Display. Desigur ca si segmentul de business a reprezentat intotdeauna o parte importanta a businessului lui Mugur, dar nu a fost targetat pentru inceput in mod direct. Acest lucru urma sa fie facut atunci cand compania urma sa ajunga la maturitate, deoarece implica o logistica speciala.

Floria ajunge in top in doar doi ani

Mugur Frunzetii - despre proiectul FloriaInvestitia initiala a fost de 50.000 euro, si Floria a ajuns in urmatorii doi ani lider de piata. Media pentru un roman care comanda flori era de 5 euro pe an, la nivel european aceasta fiind aproape tripla, acest lucru provenind in mare parte datorita lipsei unei variante de comanda online. Mai mult, 90% dintre florile cerute erau trandafirii, lucru care denota o anumita lipsa de cultura florala din partea romanilor. Mugur si-a propus sa imbunatateasca aceasta cultura a oamenilor prin introducerea in oferta Floriei a numeroase buchete si aranjamente florale care sa satisfaca toate gusturile, de la a cele romantice cu tenta vintage, pana la cele mai moderne, aranjamentele fiind create de artisti florali care absolvisera cursuri de specialitate in Olanda.

Unul dintre plusurile Floriei era ca putea onora comenzile in aceeasi zi. Conform studiilor, 90% dintre romani prefera sa comande flori cu livrare in aceeasi zi. Floria a fost prima care a introdus livrarea in termen de doua ore, cu precizarea ca ziua se inchidea la ora 18.00, o livrare a unei comenzi dupa acea ora fiind practic imposibila, datorita haosului logistic care s-ar crea.

Urmare a politicii companiei de fidelizare ale clientilor , si a realizarii unei comunicari personalizate cu acestia, 80% dintre clientii care au comandat o data flori se reintorceau cu alte comenzi.

Alte informatii despre proiectul “Floria” si afacerile lui Mugur Frunzetti puteti gasi pe¬†http://www.eurohotel.ro/.