Mugur Funzetti si mediul de afaceri online

Mugur Frunzetti s-a impus in mediul de afaceri romanesc ca si constructor  al unor afaceri de succes in domeniul digital.

Una dintre aceste afaceri a pornit din sentimentalismul lui Mugur, care considera ca florile se cumpara datorita faptului ca vrem sa transmitem o emotie, o traire, sa facem cuiva o bucurie fara a avea un motiv anume. A creat Floria in momente mai putin reusite in context economic, atunci cand afacerile au cunoscut o scadere acentuata, iar marea majoritate a antreprenorilor au trecut in mediul electronic,unde costurile puteau fi previzionate mai bine si erau mult mai reduse.

Asumarea riscurilor in mediul online

Inceputul unei afaceri online - strangere de manaFloria a fost un pariu riscant la acea vreme. A intrat intr-un mediu, cel digital, care era mai putin cunoscut in acea perioada. A introdus multe elemente de noutate: prezenta unui site, unde era prezenta o gama larga de buchete si aranjamente, vizualizarea ofertei sa facea foarte repede si comanda era finalizata foarte simplu. Comenzile se livrau in maxim doua ore atat in Bucuresti cat si in tara.Floraria era deschisa tot timpul anului, 7 zile pe saptamana timp de 365 de zile pe an.  Clientul beneficia de consultanta specializata in alegerea aranjamentelor, si fiecare comanda era insotita de o felicitare personalizata care se trimitea destinatarului impreuna cu buchetul de flori.

  • Reteta a fost simpla: sa facem totul pentru a livra cele mai frumoase si mai rezistente aranjamente si buchete, cu cel mai simplu mod de comanda, in cel mai scurt timp, livrarea care sa se faca oriunde in tara.
  • Floria a ajuns la break even numai dupa un an, iar dupa trei ani a ajuns la o cota de piata de 25%, cu o cifra de afaceri  de 1 milion de euro.
  • Livrarile zilnice erau cuprinse intre 175 – 250 de buchete si aranjamente, iar media unei comenzi era in jur de 200 de lei. Au existat si cazuri in care au fost onorate si comenzi speciale (de exemplu 299 tradafiri) la preturi ce au ajuns la 2700 lei.
  • Cei mai multi clienti au fost barbati, in proportie de 70%, dar au existat si cazuri in care femeile au trimis flori altor femei.

Afacerea la nivel de corporatie

Afacerea a fost in portofoliul lui Mugur timp de trei ani si jumatate, atunci cand a ajuns la maturitate. Urmandu-si principiile de afaceri, antreprenorul a considerat ca a sosit momentul in care sa faca un pas in spate, sa angajeze un manager profesionist, si sa incerce sa gaseasca sursele de finantare pentru etapa urmatoare in dezvoltarea Floria, cea corporatista.

Exitul a fost facut in favoarea Zurich Broker, un fond de investitii care avea expertiza necesara in piata florilor, si care putea duce mai departe viziunea lui Mugur Frunzetti: trecerea companiei in faza corporatista, atacarea segmentului aranjamentelor pentru piata corporate si de evenimente, deschiderea unor locatii premium in zone centrale ale Bucurestiului. Acest deziderat a fost realizat, Floria reusind sa deschida o prima florarie din conceptul Floria in Strada, intr-o locatie din zona Ion Campineanu. O alta premiera reusita de Floria a fost atinsa in 2015, an in care a devenit Furnizor  Oficial la Casei Regale din Romania.